SMT #004 Jak zrobić landing page, czyli stronę lądowania?

iTunes | Android | SpotifySoundclound | YouTube | Stitcher | SpreakerRSS

W czwartym odcinku podcastu Social Media Tools  dowiesz się co to jest landing page, czyli strona lądowania, jakie powinna posiadać elementy, podzielę się z Tobą różnymi sposobami i metodami na samodzielne tworzenie takich stron.

Dzisiejszy odcinek podcastu podzieliłam na dwie części. W części pierwszej omówię charakterystykę stron landing page, a w części drugiej opowiem ci o technicznych zagadnieniach, czyli po prostu jak taką stronę można zrobić i poznasz różne metody i sposoby na jej tworzenie.

Kluczowe elementy landing page – strony lądowania:

  1. Wyraźnie sprecyzowany cel
  2. brak linków przekierowujących i rozpraszaczy (brak menu strony, stopki)
  3. CTA – wezwanie do działania
  4. Formularz zapisu/mozliwość dokonania zakupu
  5. Oferta – przyciągający tytuł i korzyści
  6. Określenie grupy docelowej
  7. Zaznaczenie problemów grupy docelowej
  8. „social proof” – dowód słuszności społecznej (komentarze, opinie)
  9. link do Polityki Prywatności

 

Linki do tego odcinka podcastu:

Dziękuję Ci za wysłuchanie tego odcinka i spędzenie ze mną czasu. Jeżeli podobał Ci się ten materiał, zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zostaw swoją recenzję w iTunes lub aplikacji na Android.

Transkrypcja odcinka

Jak zrobić landing page, czyli stronę lądowania

To jest podcast Social Media Tools – prawda o biznesie online.

Odcinek 4  

Cześć nazywam się Agata Nesteruk i witam Cię serdecznie w czwartym odcinku mojego podcastu Social Media Tools – prawda o biznesie online.

W dzisiejszym odcinku dowiesz się co to jest strona lądowania, jakie elementy powinna zawierać i jak samodzielnie taką stronę zrobić.

Prowadzę biznes online, a raczej działam w internecie i zarabiam na mojej działalności już ponad dwa lata. W sieci znajdziesz mnie na blogu i w kanałach społecznościowych pod nazwą Social Media Tools. Oswajam świat cyfrowych narzędzi, programów i aplikacji mobilnych. Pomagam osobom takim jak Ty zaistnieć w świecie online, uczę też jak skutecznie prowadzić media społecznościowe i oczywiście pokazuję z jakich narzędzi i programów warto korzystać.

W każdy piątek o godzinie 18:00 na moim fanpejdżu Social Media Tools prowadzę transmisję live pod tytułem “15 minute TOOL”, w której na żywo pokazuję i omawiam jeden wybrany program przydatny w działaniach online.

Z dzisiejszego odcinka podcastu dowiesz się co to jest strona lądowania, jakie powinna posiadać elementy i podzielę się z Tobą różnymi sposobami i metodami na samodzielne tworzenie takich stron.

Zapraszam do wysłuchania odcinka!

Jak zrobić stronę lądowania

Dzisiejszy odcinek podcastu podzieliłam na dwie części. W części pierwszej omówię charakterystykę strony lądowania, a w części drugiej opowiem ci o technicznych zagadnieniach, czyli po prostu jak taką stronę można zrobić i poznasz różne metody i sposoby na jej tworzenie.

Na początku powiem czym jest strona lądowania, ponieważ nazwa jest trochę dziwna i pamiętam że kiedy ja sama pierwszy raz usłyszałam tą nazwę: strona lądowania czyli Landing Page, a było to na blogu Michała Szafrańskiego, ponieważ u niego był artykuł Jak zacząć prowadzić własny blog i tam z tego co pamiętam były tam wymienione strony lądowania. Czyli kiedy pierwszy raz usłyszałam nazwę Strona lądowania nie za bardzo wiedziałam, o co tak naprawdę chodzi.

Strona lądowania, czyli tak zwany landing page,  inne określenia na stronę lądowania to np Squeeze Page czyli strona przechwytująca czy też możemy to wprost nazwać stroną ofertową lub też stroną sprzedażową to strona, która ma za zadanie zrealizować jeden cel.

Czyli musisz zdefiniować cel takiej strony.

Mówiąc dosłownie na tej stronie lądują, czyli odwiedzają ją konkretne osoby, które są zainteresowane twoją ofertą. czyli taka strona musi mieć jasno określony i sprecyzowany cel.

I co może być takim celem?

Takim celem może być na przykład zbieranie adresów email, czyli w ten sposób budujesz swoją listę mailingową i aby to zrobić najczęściej oferujesz swoim odbiorcom tak zwany “lead magnet”, czyli jakiś prezent, który będą mogły od ciebie otrzymać osoby  w zamian za pozostawienie swojego adresu mailowego.

I jest to jeden ze sposobów budowania listy mailingowej i takim “lead magnetem” takim prezentem może być np. darmowy eBook, może być jakieś szkolenie, webinar, może to być seria wideo, może to też być wyzwanie.

W ten sposób przyciągasz osoby które są zainteresowane daną tematyką i twoją ofertą i chcesz aby te osoby uczestniczyły później w twoim wydarzeniu, czy też skorzystały z twojej oferty.

Aby taka strona dobrze funkcjonowała i aby swój cel mogła zrealizować, to musi się na niej znaleźć tak zwane “Call to Action”, czyli wezwanie do działania.

Istotne jest to, aby na tej stronie było tylko jedno wezwanie do działania, czyli osoba która wejdzie na twoją stronę ma do zrealizowania jeden cel, jaki Ty jej wyznaczyłaś.

Czyli jeżeli to jest zapis na twoje szkolenie, czy webinar, po prostu chodzi o to, żeby ta osoba zapisała się, jeżeli ma pobrać ebooka, chodzi o to, żeby go pobrała.

Jeżeli jest to oferta sprzedażowa, czyli oferujesz płatny produkt, to chodzi o to, żeby jak najwięcej osób twój produkt kupiło.

Dlatego wezwanie do działania musi być jasno sprecyzowane i musi być wyznaczony tylko jeden cel takiej strony, tak żeby odbiorca, czy ta osoba, która wyląduje na twojej stronie nie była rozproszona, czyli aby nie poszła w jakieś inne miejsce, tylko zrealizowała twój cel.

I aby to zrobić na takiej stronie nie może być górnego ani dolnego menu, które normalnie znajduje się na stronach internetowych czy też na blogach, anidolnej stopki.

Ppo prostu nie może być przekierowania do innych stron, do innych adresów internetowych.

Jedynym wyjątkiem jest link do polityki prywatności, ponieważ musi się on znależć na stronie, na której zbierasz adresy email.

Czyli pierwszy element strony lądowania to jest Call to Action, drugi element, a raczej brak elementów, to usuwasz górne, dolne menu i stopkę,

Kolejny element to formularz zapisów, ponieważ jeżeli masz już Call to Action czyli wezwanie do działania i jeżeli zbierasz adresy mailowe, to musisz posiadać jakiś formularz zapisu.

Taki formularz możesz wkleić na stronę bezpośrednio w treści  albo po prostu umieszczasz przycisk, czyli to wezwanie do działania ii na takim przycisku możesz napisać: zapisz się, dołącz, w zależności od tego, co jest twoją ofertą  i na przykład dopiero po kliknięciu w przycisk wyskakuje formularz zapisu w formie takiego pop-upa.

Następny element strony Landing Page to jest oczywiście przedstawienie oferty, czyli co jest twoją główną ofertą, twoim celem.

Czyli oferujesz np  darmowy eBook, czy szkolenie, czy też chcesz, aby żeby osoba zapisała się na twój webinar albo dołączyła do wyzywania.

Musisz wymyśleć jakiś tytuł dla swoje oferty.

Najlepiej, żeby to był atrakcyjny i przyciągające tytuł i oczywiście dobrze byłoby wymienić główne korzyści, jakie odbiorca wyniesie ze skorzystania z twojej oferty.

Ważne jest też określenie grupy docelowej, czyli do kogo kierujesz swoją ofertę i nawet możesz napisać wprost, podam ci teraz przykład, to co u siebie zastosowałam na mojej stronie lądowania.

Piszę wprost, że jeżeli posiadasz biznes online, czy jesteś twórcą internetowym,  czy prowadzisz blog to ta oferta jest właśnie dla ciebie.

Tak aby osoby które są zainteresowane od razu wiedziały, że to jest oferta właśnie dla nich.

Dobrze jest też zasygnalizować problemy, które które twoja oferta rozwiązuje, czyli uwydatniasz korzyści jakie odbiorca wyniesie ze skorzystania z twojej oferty, a z drugiej sygnalizujesz jakich problemów się pozbędzie, czyli jakie problemy pomożesz mu rozwiązać.

Jeżeli piszesz dla kogo jest przeznaczone twoja oferta, możesz również dodać dla kogo nie jest przeznaczone.

Np ponieważ teraz akurat organizuję Wyzwanie o tym jak tworzyć grafiki do mediów społecznościowych, to wykluczam  grupę zawodowych grafików, czy osoby, które po prostu potrafią tworzyć swoje własne grafiki i to wyzwanie nie jest dla nich.

To co jeszcze warto dodać na stronie lądowania to tak zwany Social proof, Czyli dowód słuszności społecznej, czyli po prostu są to opinie, czy też komentarze osób, które do tej pory skorzystały z twoich usług, ofert, produktów i które były zadowolone.

Jeżeli nowa osoba chce skorzystać z twojej oferty, a na przykład ma jakieś obiekcje, nie jest pewna, czy może tobie zaufać, czy nie będzie to dla niej dla niej np stratą czasu to takie zapoznanie się z opiniami osób, które tobie wcześniej  zaufały i były zadowolone powinno pomóc jej w podjęciu właściwej decyzji.

Jak już wspomniałam wcześniej, to co jeszcze musi się znaleźć na stronie lądowania, na której zbierasz adresy mailowe, to jest link do polityki prywatności.

Czyli podsumowując pierwszą część dzisiejszego podcastu o charakterystyce strony lądowania, czyli jakie elementy musi zawierać:

  • musi mieć jasno określony cel,
  • musi mieć jasno określone wezwanie do działania, czyli po angielsku nazywa się to Call to Action
  • nie mogą znaleźć się na niej żadne rozpraszacze i linki przekierowujące do innych miejsc, za wyjątkiem Polityki Prywatności
  • jasno przedstawiasz ofertę, czyli musisz wymyślić jakiś dobry, przyciągający tytuł,
  • opis korzyści skorzystania z oferty,
  • musisz określić grupę docelową, zasygnalizować problemy, które pomożesz rozwiązać,  
  • dobrze też jest umieścić opinie osób które skorzystały wcześniej z twoich usług i były zadowolone

 

Teraz przejdę do drugiej części podcastu i powiem ci jak od strony technicznej taką stronę Landing Page możesz samodzielnie zrobić.

Po pierwsze nie musisz wcale mieć własnej wykupionej domeny, hostingu, strony internetowej, możesz skorzystać z gotowych platform do tworzenia Landing Page.

Takie platformy są płatne i posiadają gotowe szablony, które możesz wykorzystać i w zależności od tego jakie strony chcesz tworzyć takiego szablonu używasz.

Plusy są takie, że po pierwsze masz gotowy szablon, czyli nie musisz projektować strony od podstaw, tylko dostosowujesz szablon do własnych wymagań.

Na pewno skróci to czas twojej pracy nad stroną i na pewno jest to prosty sposób na zbudowanie strony, wszystko działa metodą “drag&drop”, czyli przeciągnij i upuść.

Ale są też minusy i teraz je wymienię: po pierwsze jest to rozwiązanie płatne i wcale nie takie tanie.Podam ci jeden przykład: bardzo popularna platformy chyba jedna z najpopularniejszych w tej chwili to jest leadpages.net. I tutaj cena wynosi około 100 zł za miesiąc, czyli rocznie to już jest 1200 zł, więc wcale niemało.

Innym rozwiązaniem są na przykład landingi.com i tutaj była kiedyś oferta promocyjna pamiętam,że można było kupić dostęp lifetime, czyli dożywotni w bardzo promocyjnej cenie.

Więc minusem jest cena, ponieważ są to rozwiązania płatne i wcale nie takie tanie.

Jeżeli chodzi o gotowe szablony to ja przeglądałam trochę takich platform i powiem ci, że mi osobiście te szablony nie odpowiadają, to znaczy są po prostu mało oryginalne, nieciekawe, takie sztampowe powiedziałabym.

I jeżeli dużo osób stosuje te same szablony, to landingi wyglądają potem podobnie,  jak zrobione z automatu.

Mi osobiście to nie odpowiada, ale może tobie będzie akurat odpowiadać.

I jeszcze musisz sobie zdać sprawę z tego, że do takiej do takiej platformy, do swojego landinga musisz podłączyć różne integracje, czyli na przykład swój system do email marketingu,  jeżeli chcesz umieścić jakieś kody śledzące, typu piksel Facebooka to również musisz je podłączyć, jeżeli chciałbyś sprzedawać to bramkę płatności.

Więc to nie jest tak, że wejdziesz na taką platformę i od razu wszystko jest gotowe, jeszcze parę rzeczy trzeba zrobić, oprócz samego stworzenia strony.

Kolejny sposób, kolejna  metoda na tworzenie stron lądowania korzystając z gotowych opcji, to np skorzystanie z programu Mailerlite.

Jest to program do email marketingu i ten program jest darmowy do 1000 kontaktów, czyli aż do 1000 subskrybentów możesz go używać zupełnie za darmo i korzystać ze wszystkich funkcji, nie ma tu żadnego ograniczenia.

I tutaj w Mailerlite jest też opcja tworzenia landing page.

W Mailerlite masz gotowe szablony do landingów, nie jest tego dużo i są bardzo proste, ale możesz taki szablon wykorzystać, dopasować do własnych potrzeb, czyli dodać swoje grafiki, opisy, zmienić kolory i wygenerować taką stronę

Masz adres do tej i  możesz go w różnych miejscach umieszczać i kierować do osób, które chcesz pozyskać.

Jeżeli nie chcesz na początku inwestować w gotowe płatne platformy, ani nie posiadasz własnej strony internetowej, to MalierLite będzie bardzo dobrym wyborem.

Kolejny sposób na własny landing to jest stworzenie własnej strony w swojej domenie.

Jeżeli masz już stronę internetowa, prowadzisz blog to możesz po prostu utworzyć nową stronę, która będzie pełniła funkcję strony lądowania.

Są plusy i minusy takiego rozwiązania.

Minusem jest na pewno to, że nie każdy odnajdzie się w projektowaniu własnej strony, nie dla każdego będzie to łatwe i proste i może zająć ci dużo czasu.

Dlatego też sporo osób, korzysta z platform dedykowanych do tworzenia landingów, o których mówiłam na początku.

Jeżeli chodzi o WordPressa i samodzielne tworzenie stron lądowania to też masz kilka możliwości.

Po pierwsze możesz taką stronę stworzyć bezpośrednio w swoim motywie.

I tutaj mała uwaga. Twój motyw powinien umożliwiać utworzenie pustej strony,

Ja właśnie korzystam z takiego  rozwiązania, czyli sama tworzą swoje strony landing page w motywie, którego używam iu mnie taki szablon strony nazywa się “Blank Page”.

Czyli tworzysz stronę, która nie ma nagłówka ani stopki i możesz ją dowolnie zaprojektować.

Ja korzystam z motywu Divi do WordPressa i motyw ten ma jeszcze taką zaletę, że posiada bibliotekę gotowych szablonów, w tym momencie już ponad 800 stron.

Możesz po prostu wybrać sobie taką gotową stronę, czyli już zaprojektowaną przez profesjonalnych projektantów i następnie dostosowujesz ją do własnych preferencji. Wtedy takie projektowanie przebiega o wiele szybciej, co więcej możesz jeszcze robić testy A/B.

To też jest opcja motywu Divi. Czyli projektujesz stronę Landing Page i robisz jej dwa warianty, które różnią się jednym elementem i później sprawdzasz, która wersja lepiej konwertuje.

Jeżeli chciałbyś zobaczyć jak taką stronę stworzyć w Divi, korzystając z gotowego wzoru  i chcesz podejrzeć jak wygląda moja strona, mój Landing Page, która na chwilę obecną konwertuje na 80%, co oznacza, że ze 100 osób, które wchodzą na stronę prawie 80 zapisuje się, to na moim kanale na YouTube możesz obejrzeć tutorial na ten temat. Link znajdziesz pod tym odcinkiem podcastu.

A strona, o której mówię zbiera zapisy na darmowe wyzwanie, które startuje już 19 marca o tym  jak tworzyć świetne grafiki do mediów społecznościowych.

W filmie na YouTube omawiam też po kolei wszystkie elementy mojej strony.

Prawie 80 % konwersji to bardzo dobry wynik, zwykle uważa się, że 40-50 % to już jest dobry wynik, więc wszystko powyżej 50% to bardzo dobra konwersja, więc możesz zobaczyć jak ja taką stronę buduję w Divi wykorzystując gotowy szablon z biblioteki.

I oczywiście wszystkie linki do adresów, stron, platform, o których dzisiaj mówię również znajdziesz pod tym odcinkiem podcastu.

Powiedziałam ci jak ja tworzę swoje strony landing page i z jakiego motywu korzystam.

Jeżeli twój motyw nie posiada takiej funkcji tworzenia pustych stron, czyli ukrywania w wyświetlaniu menu i stopni, to możesz użyć wtyczki, która taką funkcję doda.

Najpierw jednak przetestuj czy dana wtyczka będzie kompatybilna a twoim motywem, bo niestety nie zawsze tak jest.

Możesz sprawdzić wtyczki takie jak: Blank Slate,  Onepage Builder, Landing Page Builder i podobne.

Inną ciekawą wtyczką do łatwego budowania własnych stron jest na przykład darmowy Elementor. Budujesz stronę korzystając z gotowych modułów, wtyczka jest darmowa, posiada również wersję płatną, bardziej zaawansowaną.

Bardzo dobrym page builderem jest np  Beaver Builder, który również umożliwia budowanie stron metodą “drag&drop”.

Na koniec chciałam polecić ci jeszcze jedną wtyczkę – Thrive Architect, oczywiście wszystkie linki znajdziesz pod tym odcinkiem podcastu.

Ta wtyczka służy typowo do budowania Landing Page i ma 260 gotowych szablonów, podzielonych na kategorie. Znajdziesz tu szablony typowo do webinarów, do produktów, do serii wideo. Szablony są rozbudowane i składają się ze strony do zapisu i strony z podziękowaniem, często w kilku wariantach.

Minus jest taki, że zdaniem te szablony są mało nowoczesne, raczej takie sztampowe, ale może tobie będą akurat odpowiadać.

To wszystko do przygotowała dla ciebie w tym odcinku podcastu.

W pierwszej części omówiłam charakterystykę i najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się na stronie typu landing page.

W drugiej części przedstawiłam kilka sposobów i rozwiązań technicznych jak taką stronę stworzyć samodzielnie od podstaw. Oczywiście to nie są wszystkie dostępne metody, ale przedstawiłam takie, którymi sama byłam zainteresowana i z których po prostu warto moim zdaniem skorzystać.

Podzieliłam się również moim sposobem na tworzenie landing page, a jak to wygląda w praktyce możesz zobaczyć na moim kanale na YouTube.

A jeżeli chcesz sprawdzić moją stronę lądowania i dołączyć do darmowego Wyzwania: Jak tworzyć świetne grafiki do mediów społecznościowych, to kliknij na link pod tym odcinkiem i zapisz się już dziś.

Dziękuję ci za wysłuchanie tego podcastu..

Na koniec mam prośbę, jeżeli spodobał Ci się mój podcast, nie zapomnij go zasubskrybować w iTunes lub w aplikacji, w której aktualnie go słuchasz, aby nie przegapić kolejnych odcinków.

Mam nadzieję że słyszymy się za tydzień w kolejnym odcinku podcastu Social Media Tools – prawda o biznesie online. Na razie, cześć.

 

Skorzystaj z moich darmowych szablonów grafik dostępnych bezpośrednio w Canvie

Anes-Design
Wypróbuj Canva PRO bezpłatnie przez 45 dni >> TUTAJ << , to o 15 dni dłużej niż oferuje sama Canva.

Agata

Agata Nesteruk

Autorka bloga jest pasjonatką nowoczesnych technologii, aplikacji i programów. Ambasadorką marki Canva – Canva Certified Creatives i projektantką szablonów i elementów graficznych do Canvy – Canva Creator, dostępnych na licencji Canvy bezpośrednio TUTAJ.
W jej szkoleniach i kursach wzięło już udział ponad 10.000 osób.

Zapraszam Cię

Na fanpage Social Media Tools, na którym co 2 tygodnie, w czwartek o godz. 12.00 prowadzę na żywo transmisje live

Prowadzę również darmową grupę na Facebooku Social Media Tools PL, w której udzielam porad, konsultacji oraz prowadzę zamknięte szkolenia i wyzwania.

Wszystkie odcinki moich wideo tutoriali możesz wygodnie obejrzeć w dowolnym czasie na moim kanale na YouTube, na którym znajdziesz więcej filmowych poradników i narzędziowych tutoriali.

Przeczytaj także …