Gutenberg WordPress 5.0 tutorial – nowy edytor WordPressa

15 minute TOOL

Gutenberg WordPress 5.0 – nowy edytor WordPressa

W dzisiejszej transmisji LIVE pokazuję nowy edytor Gutenberg WordPress 5.0 i wyjaśniam jak z niego korzystać.

Aby odebrać instrukcję w pfd (po angielsku) skomentuj tą transmisję na moim fanpage’u wpisując: gutenberg.

Edytor moim zdaniem jest świetny, o wiele bardziej przejrzysty i funkcjonalny niż jego poprzednik.

Pamiętaj, aby przed aktualizacją WordPressa do wersji 5.0 wykonać kilka podstawowych czynności:

 

  • Zrób kopię zapasową swojej strony na WordPressie
  • Sprawdź czy Twój aktualny motyw jest kompatybilny z nowym edytorem
  • Sprawdź czy używane przez Ciebie wtyczką są kompatybilne z nowym edytorem
  • Przetestuj nowy edytor Gutenberg na stronie testowej, jeśli taką posiadasz

Po aktualizacji WordPressa warto jeszcze sprawdzić, czy wszystkie nasze strony i wpisy blogowe poprawnie się wyświetlają i czy prawidłowo działają wszystkie shortcody, które wcześniej wstawialiśmy. 

Aby w pełni przetestować i sprawdzić wszystkie dostępne funkcje sdytora Gutenberg, można pobrać darmowy motyw Twenty Nineteen.

Obejrzyj wideo tutorial:

WordPress 5.0 Gutenberg tutorial czyli nowy edytor WordPress

Skorzystaj z moich darmowych szablonów grafik dostępnych bezpośrednio w Canvie

Anes-Design
Wypróbuj Canva PRO bezpłatnie przez 45 dni >> TUTAJ << , to o 15 dni dłużej niż oferuje sama Canva.

Poznaj pozostałe narzędzia do WordPressa:

 

Agata

Agata Nesteruk

Jedyna w Polsce weryfikowana ekspertka Canvy – Canva Verified Expert (i jedna z 46 na świecie), a także pierwsza z Polski kreatorka szablonów i elementów do biblioteki Canvy – Canva Creator oraz przedstawicielka polskich kreatorów – Canva Canvassador.

Agata Nesteruk jest jedyną osobą z Polski zaproszoną przez Canvę na Canva Create 2025 do Los Angeles.

Pomaga oswajać świat aplikacji Canva i uczynić go przystępnym dla każdego.

Tworzy autorskie narzędzia i szablony ułatwiające pracę w social mediach. 

Opracowuje i prowadzi kursy online oraz warsztaty ze strategii działań w mediach społecznosciowych.

Przeszkoliła ponad 25 tys. osób, a z jej płatnych produktów korzysta już ponad 5 tys. osób.